서효정 Hyojung Seo
Instagram: @seohyo
Homepage: https://seohyo.cargo.site
NFT : https://foundation.app/@seohyo
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서효정은 다양한 미디어를 활용하여 인스톨레이션, 퍼포먼스, 워크샵 등의 작업을 해왔다. 대표작으로는 <테이블 위의 백설 공주>(2006), <물의 형태>(2011), <사물의 기억 박물관>(2012-2014), 렉쳐퍼포먼스 《리움 인터미디어극장 사물의 성좌 : 기술과 인간의 영매, 디지털 사물》(2015) 등이 있다. 교육 프로그램을 작가의 프로젝트로 삼아 네덜란드 KAdE와 협력하여 《A Balancing Act》(2018), 《One way ticket to Mars》(2019) 전시에 크리에이티브 컴퓨테이션 수업 결과물을 선보이기도 했다. 맨체스터 아시아 트리엔날레, 고베 비엔날레, 오가키 비엔날레, 서울 미디어 시티 비엔날레, 광주 디자인 비엔날레, 한국-아르헨티나 수교 50주년 기념전 등에 참여했다. 또한 나이키, 슈에무라, 시세이도, 겔랑, 보그, 시스템 등의 브랜드와 협업을 진행한 바 있다. 최근에는 매일 코딩 작업을 진행하는 데일리 코딩의 결과물을 인천공항, 싱가포르 Ten Square, 네덜란드 위트레흐트 Hoog Catharijne 등의 퍼블릭 스크린에 선보였다. 현재 Samsung Art and Design Institute (SADI)의 전임 교수로 재직 중이다.
Seo Hyojung has been working on installations, performances, and workshops using various media. Her major works include Snow White on the Table (2006), The Shape of Water (2011), Museum of Memory Told by Object (2012–2014), and the lecture/performance Leeum Intermedia Theater—Object Constellation: The Digital Object, a Medium between Technology and Humankind (2015). She was also interested in educational programs as an artist’s project, so she presented the results of her Creative Computation class at the exhibitions A Balancing Act (2018) and One-way ticket to Mars (2019) in conjunction with Kunsthal KAdE in the Netherlands. She has taken part in events such as the Asia Triennial Manchester, the KOBE Biennale, the Ogaki Biennale, the Seoul Mediacity Biennale, the Gwangju Design Biennale, and an exhibition commemorating 50 years of diplomatic relations between South Korea and Argentina. She has also collaborated with Nike, Shu Uemura, Shiseido, Guerlain, Vogue, and System. Recently, the results of daily coding, carried out every day, were presented to public screens, such as Incheon International Airport, Ten Square in Singapore, and Hoog Catharijne in Utrecht, the Netherlands. Seo currently works as a full-time faculty member at the Samsung Art and Design Institute (SADI).