조문기  Moonki Cho


Instagram: @moonkizo



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조문기는 관계에서 발생하는 부조리한 상황과 그 안에 잔존하게 된 무기력한 인물을 소재로한 회화에 주력하고 있다. <나부인더매트>(플레이스막2. 2015), <와해의 기원>(레스빠스71. 2014), 외 다수의 개인전과 <ESSENCE>(갤러리조은. 2020), <현대회화의 모험:나는 나대로 혼자서 간다>(국립현대미술관 청주관. 2019-2020), <기묘가족 奇妙家族: 가장의 부재>(바라캇서울. 2017) 등의 그룹전에 참여했다.

최근에는 움직임을 통해 소리가 발생하는 매커니즘과 퍼포먼스로 작품의 외연을 확장하며 <장면합성기>(신촌극장, 코스모41. 2020), <식사>(두산아트센터. 2020) 등의 공연예술 프로젝트에 참여하고 있다.


Moonki Cho is concentrating on painting work that reveals the absurd situations that arise in relationships and the helpless people who remain within them. He has held numerous solo exhibitions including Naboo in the Matte(placeMAK2. 2015), The Origin of Disintegration(LESPACE71. 2014), and the group exhibition ESSENCE(Gallery Joeun. 2020), The Adventures of Korean Painting: I Will Go Away All by Myself (National Museum of Modern and Contemporary Art, Cheongju, 2019-2020), and The Absence of Paterfamilias (Barakat Seoul, 2017).

Recently, he has been intrigued by the mechanism for generating sound through movement and began to seek to expand the scope of his work through sound performance. The artist has participated in performing arts projects such as Synthesizer(theatre.sinchon, Cosmo 41. 2020) and Meal(Doosan Art Center. 2020).